30 Aralık 2016

Mutlu Olma Sanatında Neden Kişisel Gelişim Etkilidir?


Artık yeni bloğumda yazıyorum.Bu www.mesuthocaoglu.com linkten takip edebilirsiniz.   


 Çoğu zaman sanatın inceliklerini fark edemeyiz, ancak sanatın karşısında ruhumuz tatlı bir huzr hisseder, kendimizi sanatın akışına bırakırız, mutluluğun rüzgarları kalbimizi okşarken eksik olan bir şeyler hissederiz.Sonbaharda hazan yaprakları soluk bir tablo gibi düşlerimizde kalır, sanki ilkbahar bir daha gelmeyecektir.

Duyguların yönlendirilemediği bir dünya.Bahar güzeldir, ancak sonbahar da güzeldir en az bahar kadar.

Geçen yaz tatilinde yanıma okumak için birkaç kitap almıştım, gittiğim tatil köyünde ağaçların arasında ki hamakta uzanarak kitap okumak çok keyifliydi, bir yandan hafif hafif sallanıyor, bir yandan da kitap okuyordum, güzel bir sesle irkildim.

" Merhaba "

Kitabın sayfasını kıvırarak kapattım, başımı kaldırdım, eğitimlerime katılan biriydi.

" Sizi burada görmek ne güzel." dedi.

O ana kadar sandığım gibi mutlu olmadığımı onu görünce fark ettim.O günü neredeyse birlikte geçirdik, şemsiyenin altında uzun sohbetler ettik.Akşam barda birlikte beyaz şarap içerken mutsuz olduğunu anlatmaya çalıştı, nişanlısından ayrılmış, gözlerine bakarken gülümsedim.Hayatımda az rastladığım ilginç bir şey söyledi.Şöyle dedi.

" Nişanlımın kişisel gelişime ayak uyduramaması beni çok rahatsız etti, daha kendini bile tanımayan biriyle evlilik gibi bir hayatı sürdüremeyeceğimi düşünerek ayrılmaya karar verdim. "

Akşam barda dans edenler arasına katılmayı ikimizin de bakışlarının istemesine rağmen nedense dans etmedik.İyi de oldu.Ama birlikte dansın keyfi kadar güzel şeyler hissettik.

Mutlu olmak için kişisel gelişimin mantık ölçüleri mutluluğun sınırlarını belirler.Kişisel gelişim doğruyu bulmaktır, doğru karar vermektir.

Burada şunun iyice bilinmesi gerek; insanın kendisine bunu yapmaya hakkı yok.Çünkü yaşamın sizden beklentileri var, sorumlu olduğunuz insanların sizden beklentileri var.Yaşamda yalnız olmadığınızı unutmayın, siz sadece kendiniz için değil başkaları için mutlu olmak ve mutlu bir dünya kurmak zorundasınız, çünkü sizin mutsuzluğunuz yakın çevrenizin de mutsuz olması demektir.

Mutluluk sanatı kişisel gelişimle yaşanır.

Mutluluk Üniversitesi
Sayfa 125 - 126
Can Hikmet Değirmenci

- Alıntıdır -


0 yorum:

Yorum Gönder